måndag 3 december 2012

November har varit tyst


Det har varit en tyst och lång novembermånad – en månad där jag hade en massa bloggposter planerade, men allt försvann i mörker, sjukdom och Netflix. Mycket feber bland barnen och segdragen hosta hos sambon – gjorde att jag själv knappt orkade läsa bloggar ens. Passerat en milsten på Coriolisarbetet som kändes som ett berg – men är nu bestiget och nedgjort till morän. Orsakerna är många, men jag hoppas att juletid ska ordna till en del.

Under tiden har nördsverige rullat på – kan dock inte komma på några större nyheter, kan ni (om man undantar rabaldret på rollspel.nu, som jag hört om)? Uti världen har det mest handlat om att ha koll på nästa batch av Dust Tacticsmodeller som är på ingående.

Utöver några Dust Warfarepartier så har det mest spelats The One Ring och Coriolis mk. II för min del. I det första fallet handlar det om Wilderlandäventyren som vår SL sålde in med att en del var så dåliga att de inte var värda att spela och andra så rälsade att detsamma nästan gällde. Well – nu spelar vi i alla fall kampanjen och den är helt ok, men inte mer än så hittills. Lite mysigt liksom men inte mer.

Slutet på november bjöd i alla fall på lite nördhäng på Lekbergs och en ny blogg med Monstertisdagar, och att Neotech (NX/ripperdoc's clinic) verkar vara på G (igen?). Boningensstadsgenomgång har inte heller skadat, även om jag längtar efter en modernare stadsprodukt.

Nu blir det andra bullar! På återseende inom kort.

PS. En sista bonus är att Gränsrymden och Djachroum fick en fin recension i Fenix. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar