tisdag 10 juli 2012

Sommaren – rollspelsdöden är på riktigt!

Som ett brev på posten brukar jag uppleva att sommaren är rollspelens död. Alla en medspelare drar iväg på semester om lott, speltest går i träda, månad/er mellan spelmöten – ja det är illa. Sorgeköp av e-böcker, sf-romaner, rollspel och frekventa besök på sfbokhandeln i hopp om att något nytt ska ha dykt upp avlöser varandra.

Vad ska man göra? Hur löser ni rollspelstorkan mina läsare? [försöker vara interaktiv här]

Men så illa är det inte – det finns kanske mer tid att blogga och ett gäng rollspelsnördar som inte har annat att göra än att läsa bloggar. Det kan bara bli bra. Nu åter till läsning och tv-serier...

4 kommentarer:

  1. Jag njuter av att planera rollspelskampanjer som förmodligen aldrig blir av. Jag rekommenderar Mindmeister. Samtidigt var det länge sedan jag var så aktiv i mitt rollspelande som nu.

    SvaraRadera
  2. Mindmeister såg coolt ut - måste jag kolla upp.

    SvaraRadera
  3. Sommaren är också hemvändartid, passa på att spela med gamla polare som kommer tillbaka till stan.

    Annars blir det som för bladerunner, sommaren ger arbetsro till spelprojekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé - men eftersom jag inte har hemvändande vänner, ska jag träffa nya nördar nu.

      Radera