fredag 16 december 2011

Vilken rollspelsjulklapp vill du ha?

Så här års är det julklappshandlande som gäller för den svultne rollspelaren. Det är ju alltid svårt för sambor, skambor, fruar, syskon och andra att lyckas med att köpa något man vill ha - om de nu inte råkar vara nördar.så man får helt enkelt köpa julklappar åt sig själv. Vill man ha råd, får man antagligen dela med sig - här till exempel. På boningen.org kan man få råd om brädspel och jag hoppas inom kort om rollspel. Men annars är frågan - vad ska du köpa för rollspelsjulklapp till dig själv? Vad borde man ha att läsa under ledigheten, och förhoppningsvis även spela.

10 kommentarer:

  1. För min del blev den givna julklappen till mig själv en förbeställning på Svavelvinter :-)

    Annat jag gärna skulle köpt till mig själv är "Game of Thrones" brädspelet som FFG släppte för någon månad sedan.

    SvaraRadera
  2. Är väldigt intresserad av Trail of Cthulu av det man läst om det, kanske beger mig ner i helgen på Collectors Point och investerar :)

    SvaraRadera
  3. @Henke - ja en karta är iaf på väg nu :)

    För egen del har jag brädspelsstopp pga alla lådor som jag redan har, för mkt plats helt enkelt.

    @Gorgar
    Som du kanske sett i ett tidigare inlägg så upplevde vår spelgrupp ToC oerhört stämningsfullt. Reglerna kom dock inte till stor användning just den sessionen.

    SvaraRadera
  4. @Kosta Jag har börjat köpa brädspel på min iPad och iPhone, sparar plats och finns tillgängliga nästan överallt. Reiner Knizias spel finns det t ex många av.

    SvaraRadera
  5. Min bästa rollspelsjulklapp vore antagligen ett par lediga dagar och ett presentkort för en boktrycknng på Books-on-demand eller Publit :-)

    SvaraRadera
  6. @illern - bra ide med ledighet - något jag bytt bort för att bara jobba. Vt inte riktigt vad jag tänkte - typ att jag skulle bli skogstrött på att hänga med instängda ungar hemma.

    Hur som - vilka brädspel på padda rekord du? Jag har Ticket to Ride, Smallworld, några riskvarianter. Vet att Neuroshima finns liksom Forbidden Island.

    Bättre förslag?

    SvaraRadera
  7. @Kosta Har inte riktigt letat runt än men upptäckt att många av Reina Knizias spel finns (har inte heller haft iPad så länge). Tänkte dock ta en bunt pengar och titta runt lite snart. Framför allt har vi kommit underfund med att nästa gång vi funderar på ett spel ska vi kolla om det finns digitalt först.

    SvaraRadera
  8. @Kristoffer: Kommer du på något bra så säg till :)

    SvaraRadera
  9. Boardgame Geek har en bloggspalt om spel till iOS och Android.

    SvaraRadera
  10. Artikeln om julklappar till rollspelare finns nu på boningen.org

    http://www.boningen.org/archives/rollspel/julklappar-for-rollspelare

    SvaraRadera