söndag 4 september 2011

Tre coola spel jag inte läst

Här om dagen fick jag utdelning på Twitter när Anders Sveen retweetade en av Burning_Luke:s tweets. Det handlade om att Lacuna del II var under utveckling. Jag följde länken och hittade en ny (gammal) blogg som genast föll mig i smaken - memento-mori.com - Jared Sorensens blogg.

Där kunde man läsa om Lacuna, där just det här citatet fick mig att bli riktigt lycklig, "It's the David Lynch RPG". Mer säger jag inte, läs själva på sajten.

När jag slösurfade runt på memento-mori stötte jag på det här lysande skeppsformuläret på Nick Wedig:s blogg*, till spelet eller modden InSpace till Inspectres. InSpace från Lamemage handlar om att hitta de otroligt balla mysterierna om finns i rymden och använder samma sjyssta T6-mekanik som finns i Inspectres (snabbregler). Efter att ha läst de tio sidorna vill jag genast spela InSpace - skeppsformuläret skadade inte det heller.

Så - nu har ni som inte hade koll något att surfa runt på. Det mesta är nog old-news men ändå.

*Där det för övrigt finns recensioner på spel som inte finns (Games that don't exist) a la Nanoapan (och några år senare).

2 kommentarer:

  1. Alltså, det här har inget med din post att göra, men varför har du inte en länk till fria ligan?

    guilt by association?

    SvaraRadera
  2. Good point! Glömt det typ. Har nget med det här att göra, men det var kul att gagga i 5 glada minuter på SSK. Nu är det nog dags för en nördöl snart!

    SvaraRadera