fredag 11 mars 2011

Ännu intet nytt i fabriken

Det är väl dags för en liten statusuppdatering så här i "början" på månaden. Kan man ha för mycket av det måntro? Antagligen. Tyvärr är det väl så att det står ganska stilla i Fabriken. Utöver en del öl och en massa snack har inget skett sen sist, undantaget artikeln till Fenix som är färdig.

Det planeras en workshop för att styra upp avslutet på Iskallt inferno och Maskmakaren. I övrigt är det oklart när nästa sak ska ske - förutom att Den tredje kaptenen ska vara klar till Lincon.

Där har vi faktiskt haft en workshop som var kort och koncis men mycket börjar falla på plats - det kommer bli bra känner vi. Efter tidigare diskussioner om äventyr så håller jag på att sammanställer mina tankar om hur ett bra äventyr ska vara skrivet - och hoppas kunna implementera det i Den tredje kaptenen. Mer om det härnäst.

4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att läsa dina äventyrstips.

    ...och ännu mer kul att läsa alla de svinfeta äventyr som ni sitter och trycker på i Ligan. Iskallt inferno börjar bli lite som Chinese Democracy, alltid nära men aldrig riktigt framme. =)

    För mig är Coriolis ett mysterium - jag försökte tycka om det men det gick liksom inte. Därför är jag otroligt sugen på några tuffa äventyr som kan visa vägen till glädjen...

    SvaraRadera
  2. Haha, ligger det något i det - jag vågar knappt nämna det för det är så pinsamt - känns som vi e ett "riktigt" rollspelsföretag ;)

    Men vill du läsa äventyr så finns det ju redan några: (tryckta) Gazalis sista färd, Mahanjis väktare, (online) Ljusblommans mörka blad, Sanningen om SS-18 och Född i gråterskans tecken. Dessutom finns det typ 2 st fishtank:s i Fenix: Arams Ravin och Gränsrymden och Djachroum. Majoriteten är av FL el delvis FL.

    Det är en hel del att läsa, om man vill.

    SvaraRadera
  3. Men det är Gubdan som lockar...

    SvaraRadera
  4. Ja, det kan jag ju inte ge något motargument mot ;)

    SvaraRadera