onsdag 9 februari 2011

Spindellastaren och annat smått och gott

Som sig bör i januari, händer det ingenting - även om förhoppningar fanns till stordåd. I Fria Ligans kammare nöts det sakta på med olika saker. Iskallt inferno får verkligen den sista korrekturen. Det ska bli nästa släpp, det har högst prio. Under tiden så singlar det in bilder till Maskmakaren, bland annat den oerhört coola spindellastaren som används i Djachroums stora lagersektorer där gravlastare inte hör hemma.
Samtidigt har jag fått lite fart i mina spattiga tangentbordsfingrar och skrivit ett utkast på nästa artikel till Fenix som handlar om Gränsrymdens prospektörer. I den får vi stifta närmare bekantskap med klanerna, höra om nya händelser i Gränsrymden och lite om prospektörens vardag med inmutningsbrytare och besatta gruvdrönare. Dessutom ges ledtrådar till den storkonflikt mellan nomader och klaner som hotar att bryta ut och kan dra in flera mäktiga fraktioner från Coriolis. En av de viktigaste aspekterna med artikeln är att prospektörsklanerna inte ska skildras som onda. Målet är Gränsrymdens konflikter inte ska vara helt svartvita.

När nu utkastet är ute för kommentarer kör jag vidare med nästa tilltänkta artikel som kommer handla om min favoritstation i Gränsrymden. Den som kan gissa rätt får något!

10 kommentarer:

  1. Eftersom jag spelledde Iskallt Inferno på SSK, skulle man kunna få läsa innan och komma med sista åsikter innan snläpp?

    /Simon

    SvaraRadera
  2. I och med spindellastaren sköt stuvarklassens coolhetsfaktor i höjden! Och det måste ju röra sig om Station Djerid, förstås :P

    SvaraRadera
  3. @Simon: Kollar upp det - borde funka.

    @Krille: Äntligen en anledning att bli stuvare ;) Och tyvärr det va inte Djerid som e min favvo...

    SvaraRadera
  4. Spindellastaren var klart fräck och samtidigt lite läbbig, jag tänker mig direkt någon form av slutstrid mellan rollpersonerna och en sådan i ett lagom mörkt utrymme.

    Din favoritplats vet jag inte, men min är nog Sofia Gora, en himla Coriolig plats.

    SvaraRadera
  5. Håller med SG är en cool plats - synd att vi inte äventyrar i Gränsrymden med min grupp.

    Men det va inte min plats... ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, detta ska bli spännande. Stockholm var för långt bort så det får absolut bli Iskallt inferno så fort det släpps. Det påminner mig Jag har inte fått någon Fenix hem på länge.


    Kan det vara De förlorade själarnas hus? Den har i vilket fall potential att bli min favoritstation.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar faktiskt fängelset, hade en lysande vision av det som en liten artikel för länge sen.

    När ni nu nämner de olika ställen får jag lite revival, jäkligt många coola ställen man kom på inför lanseringen av GR.

    SvaraRadera
  8. Jag tror att det är den bioniska fristaden!

    SvaraRadera
  9. Du tror rätt - Ahalimm är min favorit. Du har nu vunnit något, vi får se vad det senare i vår :)

    SvaraRadera
  10. YES!!! Jag känner dig Kosta! hehe. Hoppas jag vann nåt avezome

    SvaraRadera