torsdag 21 oktober 2010

Vad har hänt?

Man kan undra varför det stått så lite om Coriolis på senare tid och så mycket mer om böcker och andra rollspel. Det enkla svaret är att vi inte gjort så mycket på senare tid av olika anledningar. Real life - kan man säga. I mitt fall har det varit lite av en "vägg" efter SSK som späddes på av att min stationära dator kraschade. Senaste två veckorna har jag suttit nästan varje kväll och försökt laga den med olika recovery diskar, omformateringar av ena partitionen på hårddisken och annat junk. Trött på det kan man säga.

Därför ska jag nu gå steget ut och konvertera från PC till Mac. Nästa vecka hoppas man.

Hur som helst, Fria Ligans Coriolisprojekt då - just nu är det omskrivning av Iskallt Inferno, nya kartor och layout som ligger först i pipeline. Samtidigt ska vår illustratör och layoutare Christian fixa det sista i Maskmakaren. En metaplott till Lubau ska jag också klämma ur mig. Tror det är det vi kan hoppas realistiskt på i år - och kanske en till grej som vi håller på så länge.

Så det är verkligen på gång!

13 kommentarer:

  1. Låter fint! Bra att ni är på gång!

    SvaraRadera
  2. Det är skönt med någon som ganska omgående berättar varför produkter dröjer. På så sätt skapas goodwill och förståelse.

    Du som ändå är i kontakt med järnringen på något plan, kan inte du försöka övertyga dem att gå ut med varför saker dröjt ? Som det är nu känner man mer och mer badwill för JFAB just bara för att de verkligen vägrar säga varför det segat så utan bara fortsätter som inget hade hänt.

    SvaraRadera
  3. Ja, bra med info - jag har varit dålig med det - som "community manager" för FL som Nisse ofta säger ;)

    Och angående JFAB så fattar jag att folk är trötta, men oroa er inte - det kommer lossna, jag lovar.

    Vad de sen väljer att skriva eller inte på sin blogg är deras grej. Det låter vi vara.

    Varför vid det här laget spelar ingen roll utan det viktiga är väl att det kommer saker - och det kommer.

    Ja, det var det - idag insåg jag till råga på allt att min iPhone och iPad är båda synkade med datorn som inte finns längre. När man försöker synka om ser det ut som program går från 5 GB till 1 GB. Wtf!

    Ett sidospår ;)

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra om datorkrashen... Det är inte vad man drömmer om precis.

    Skönt att det rör på sig i varje fall, min spelgrupp och jag längtar efter era framtida alster.

    Fan vad ni rockar helt enkelt :)

    SvaraRadera
  5. Coolt att höra och sporrande!

    SvaraRadera
  6. Hah, min första tanke var: "OMG! Allt det det här året?! :O" Sysslar man med Coriolis blir man glad för det lilla :P

    SvaraRadera
  7. Hehe , skönt med låga förväntningar - vi ska inte fucka upp dem.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker dock fortfarande det är viktigt att poängtera. Fast det kanske är bara jag som är bitter över att bägge de förlag som jag i princip köpt allt som finns uppträder ganska arrogant.

    Jag uppfattade verkligen inte att JFAB var sådana och därför vill jag ha svar på varför ? Som Kund som äger alla deras mutantprodukter (med undantag för VRS) så tycker jag mig ändå kunna ha rätt att veta.

    SvaraRadera
  9. Bra med lite mer att spelleda. Körde just klart LMB. Spelarna gillade scenariot och greppade plotten och settingen mycket bra. BoL som regler gick utmärkt att använda och vi hann igenom scenariot på sex timmar drygt, trots diverse avstickare och upptåg. Och det inräknat världsbeskrivning och karaktärsskapande.

    Ser fram emot MMD. Vad säger ni, ge sig på SS18 direkt som ett mellanspel eller vänta in mmd?

    SvaraRadera
  10. Fan va coolt! Låter utmärkt att köra vidare med SS-18. Blire någon kort krönika.

    SvaraRadera
  11. Jag har lät både LMB och MV vilket har blivit mycket lyckat men har ni koll på JFAB meta plott om varför saker börga hännda, typ mystisker, eller kör ni en egen grej. Jag menar ska man se upp för storykrokar när JFAB kommer igång.

    SvaraRadera
  12. Ni behöver inte oroa er - vi har full koll på JFABs planer med IN (mystiker) inriktat och jag har nog skrivit det på forumet - Järnringarna godkänner våra "produkter" innan publikation.

    När jag skrev MV hade jag tät kontakt med Lilja som jag typ mejlbombade sönder ;)

    SvaraRadera
  13. " Blire någon kort krönika." undrade Kosta.

    Jo, redan klart, och jag tänkte lägga upp den på forumet efter lite putsning, men den är mer ett derivat på scenarioöversikten från äventyret i sig än en faktisk krönika om allt tok som spelarna hittade på. Syftet med mina krönikor är främst att få ut info för fortsatt spel och hålla alla uppdaterade dvs även ge de i gänget som inte var med möjlighet att aktivera sig.

    SvaraRadera