söndag 26 september 2010

The Event

Ikväll hade NBC: s nya serie, The Event, premiär. Bara sex dagar efter världspremiären. Jag måste säga att jag gillade början, särskilt slutet på avsnittet. Något för SF-nördar.

Då jag inte är den som följer serier, undantaget Heroes och The Cell, för länge sen, kändes det bra. Min oro, med amerikanska seriers bakgrund är att de aldrig kommer komma till avslut. Vad tror ni?

Sen undrar jag varför "Eve" är så tydligt i loggan. Mina associationer går till extiction events, någon ordlek med namnet Eva och någon sorts liknelse med bibeln, alternativt ufo-någonting.

Hur som helst, första avsnittet får en solid nördfyra.

2 kommentarer:

  1. Jag såg påannonserna utan att förstå exakt vad det rörde sig. Och nu har jag alltså missat premiären. Aj då. (Jag satt och rensade alldeles för många röd-gula trumpetsvampar). Jag får väl införskaffa boxen när den kommer. Alltid kul med tips på bra tv-serier! :-)

    SvaraRadera
  2. Den går tydligen tre gånger till på svt. Så du hinner än.

    SvaraRadera