tisdag 3 augusti 2010

Nördöl i sommarkvällen

Kom just hem från en trevlig nördöl, lite glad i hågen med alldeles för onördig musik i ifånen. Så jag bestämde mig för att förmedla den goda känslan här på bloggen.

För många i nörd (rollspels) Sverige har de senaste dygnen gått kring Fenix upprop för rollspel och Piruetts senaste inlägg på saken. Vad jag undrar är vem som ska skriva det nya rollspelet som alla ska kunna börja med, för ingen verkar vara på G (annat än att diskutera formerna för det).

Jag har inte tid i år (blink).

Men man blir helt klart lockad. Som tur var har jag och Fria Ligan en massa annat roligt att göra, men det kommer ju ett 2011 en dag.

En variant vore att viga ett helnummer (undantaget reklamsidorna, man får vara realist) av Fenix för det. Skulle bli minst lika mycket som DoD85 (fast med T6 då).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar