söndag 3 januari 2010

Nyårslöften

Som så många andra ger jag inga nyårslöften, men jag funderar på dem. Man får se det som förhoppningar om vad man skulle vilja åstadkomma under det kommande året. Nu håller jag mig naturligtvis bara till nörderierna och inte min vikt, jobb eller något annat.

Till att börja med kan man konstatera att det hör ”jullovet” försvann i dubbelpappaskap. Inte helt oväntat, men jag önskar att jag orkat skriva mer än jag sett på halvdåliga filmer in på natten.

Jag hoppas, men lovar inte, att jag under det kommande året ska kunna avsluta Lubau-sekvensen, få åtskilliga delar av Horisontens ände färdiga i vårt samarbetsprojekt (däribland något konventsscenario).

Det vore också himla kul att få upp en sida om [Projekt] Fornfynd och Skattemarker och [Projekt] Awadhi-systemet, men det beror lite på.

Sen vill man ju fortsätta spela i samma utsträckning som nu, det vill säga helst en gång i veckan och få prova några nya spel, som Rogue Trader, WHFR3, Eclipse Phase etc. Gärna lite återgång till Mutant och Den Långa Marschen liksom ströscenarion till Coriolis, där man även hoppas på del ett i Ikonernas Nåd.

Angående bloggen, kommer jag att fortsätta med uppdateringar i projekten liksom enstaka recensioner av film och rollspel. Några funderingar om egna rollspel lär dyka upp. Jag har även haft funderingar på att lägga upp min SL-krönika från våran Drakar och Demoner Kampanj med det oerhört fantasifulla namnet ”De Stora Hjältarnas Krönika”. Okej det låter ju måttligt kul, men för gamla DoD-nödrar, kanske det är kul, då den går igenom alla de olika äventyr som utgivits till DoD (undantaget Havets Vargar). Vad tror ni?

Vad önskas kan man ju också fråga sin inte allt för stora läsekrets?

Först ut på det nya året blir fortsättningen på min WHFR3 recension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar