tisdag 3 november 2009

Horisontens ände fortsätter

Har idag haft lite mejl och en telefondiskussion om fortsättningen på det som jag, fantasilöst nog, kallat Coriolis Pdf-projekt. Det nya namnet är naturligtvis Horisontens Ände.

Jag har skickat ut lite förfrågningar till de som var SL på konventet för vårt scenario för feedback så vi kan skriva om det till det bättre.

Vi kommer att skriva till lite text om hur webplatsen är tänkt att användas och vad man kan hitta på i gränsrymden samt detaljer om pdfernas utformning.

Det som ligger närmast i tiden pdf-mässigt är en pdf på scenariot, en metaplott och en om Djachroum och gränsrymden.

5 kommentarer:

  1. Låter väldigt bra! Kommer scenariot bearbetas länge innan det läggs ut eller finns det en chans att man kan spela det snart?

    SvaraRadera
  2. Japp -snart e ordet -vi hoppas på nästa vecka. Högst prio är dock att få upp lite mer data om hur man ska använda sighten. Det ska vi förhoppningsvis skriva ihop imorn kväll.

    SvaraRadera
  3. Min kära kollega nisse har informerat migh om att jag skriver fel.

    sight= sikte, sikta
    site, sajt = webbplats

    Ooops.

    SvaraRadera
  4. Kul att det går framåt (med stormsteg :) )! Kommer absolut spelleda äventyret för min spelgrupp så fort jag får chansen.

    SvaraRadera