tisdag 8 september 2009

Deadline närmar sig

På söndag är det deadline till SSK:s spelkonvent, för oss som skriver scenarion i alla fall. Det filas febrilt på vårat scenario och vi har i dagarna löst en massa knivigheter i manuset. Det blir dock längre och längre, och med det menar jag inte fler scener utan mer välbeskrivna scener som förhoppningsvis gör det lättare för konventsspelledare att köra scenariot.

Jag är himla nöjd hittills och jag tro et kan bli himla kul. Samtidigt växer metaplotten och kristalliseras runt det första av tre kortare scenarion.

Angående Lubau del I så är nu nästan alla bilder färdiga så jag väntar på en slutversion att få kolla in. Hoppas snart, men vet inte exakt när…

2 kommentarer:

  1. kommer Lubau läggas ut någonstans för nedladdning, eller är det privata grejer? jag tycker det verkar intressant. Hur går det förresten med det andra coriolis projektet som drogs igång på forumet?

    SvaraRadera
  2. Lubau sekvensen kommer att ges ut i tryckt form av Järnringen som ett rollspelsscenario. Första delen kommer i höst och andra delen skriver jag just nu.

    Så den kommer att kunna köpas. Det kommer även finnas onlinematerial på nätet till den.

    Däremot kommer vi lägga ut korta pdf:er i vårt Pdf-projekt på nätet. Mer om det kan du snart hitta i Fenix eller på Stockholms Spelkonvent om du ska dit.

    SvaraRadera