söndag 9 augusti 2009

Full fart!

Sommaren går mot sitt slut, men jag har semester kvar i alla fall. I rollspelsverkstaden är det fullt ös. Jag och min kollega i Pdf-projektet (Nils K, skribent på Fenix) slipar som bäst på vårt scenario till SSK 2009 och funderar på om fortsättning skall komma. Här är ett högst preliminärt intro till scenariot.

"Klank, klank", låskolvarnas dova dunkande gör klart för er att ni dockat med Akander II, din brors skepp. Ett svagt pysande hörs när slussens membran tryckutjämnas. "Dockning avslutad", meddelar skeppsdatorn torrt. "Redo för öppning av sluss", säger du över kommunikatorn. Du ser hur Jatim fingrar nervöst på sin käresta, vulkankarbinen. Nästan ljudlöst öppnas den först slussdörren och du kan se den glimrande kondensen av is som smält på Akander II's yttre slussdörr. "Slussprotokoll på Akander II, deaktiveras", meddelar skeppsdatorn. "Diagnostik utförs, kan ej lokalisera fel. Piratprotokoll installeras [paus]. Utfört." Med ett gnissel öppnas Akander II's slussdörr. En vindpust av förruttnelse och död slår emot er...

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara lämna ett par uppmuntrande fotavtryck här. Tycker att du fått alldeles för få kommentarer; jag gillar skarpt det du gör för Coriolis och självklart även din berättarstil och den värld du bygger upp i dina korta skrifter. Jag ser fram emot Lubau och hoppas att den kommer (ungefär; snart m a o) som utlovat! Keep it up, Kosta, och låt kaftanen fladdra i fantasins vindar även framöver!

    SvaraRadera
  2. Man tackar! Sån boostar alltid ens produktion! Jag har själv reagerat lite på tystnaden, men det är ju sommar också! Till och med jag själv reste tillslut bort en stund. Men nu är det dags att avlsuta konventsscenariot och fortsätta på Lubau del II, mm.

    SvaraRadera