tisdag 5 maj 2009

Projekt Irrfärder

Känns som det är mycket på gång just nu. Jag har ett antal så och stora projekt på gång. För det första närmar sig del I i Projekt Lubau sitt slut, det som går under namn Att Väcka en Drake. I alla fall från min sida. Vi speltestar nu och jag gör om saker i scenerna. Själva råskrivandet var färdigt i december, men då hade det varit utan speltestning. Samtidigt skriver jag på del II, där jag har alla scener upplagda men råtexten behövs.

Vid sidan om det är jag redaktör på [Projekt] Fornfynd och Skattemarker på Järnringen Forum. Har inte gjort så mycket där, känns det som, förutom tjata på folk och bolla idéer, men det kommer ändras. Har planer på en ruin jag vill beskriva.

Sist ut är mitt nya hjärtebarn, som vi kommit på ihop i min spelgrupp (en av spelarna). Vi kallar det fantasifullt nog Coriolis Pdf-projektet. Syfte är att ge spelarna det som saknas just nu i Coriolis, det vill säga officiella produkter och saker som kan användas för att göra världen levande. Tio delar är planerade, fem per år. Diskussion har hållits med Järnringen som är positiva. Förhoppningsvis kommer första delen som är ett extensivt äventyrslandskap i en Fenix i höst, följt av online-pdf:er varannan månad (undantaget sommaren). Min samarbetskollega vill inte att jag släpper den preliminära lanseringsplanen ännu, så ni får hålla er till tåls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar