torsdag 19 mars 2009

The Brief Wondrous Life of Oscar Wao

I kväll ska jag börja läsa boken som alla nördar tydligen bör läsa. Inom kort kommer en inte förstörande recension av boken. Jag har planer på att recensera lite andra saker också, som TransHuman Space och MouseGuard.

Avseende rollspelsteknik har jag insett att jag inte har något att tillföra, som inte beskrivs ypperligt på Urverkspel eller Revolverspel. Däremot har jag tankar på att diskutera hur man ska handskas med action i rollspel. Något som jag verkligen håller kärt. Det och uppdateringar om Projekt Lubau inom kort.

2 kommentarer:

  1. Mycket bra. Själv har jag hamnat i en svacka efter spelhelgen, den tog mycket kraft. Vabb idag, febersjukt barn hemma, och Unknown Armies att läsa. :)

    Ser fram emot att läsa lite om MG, jag är nyfiken men mina spelare skulle nog aldrig titta åt det ens... Och action, ja, kom med många bra råd! I ISS blev det kanon, men annars har jag mest upplevt det som stelt och styrt, inte så fartfyllt som jag vill ha det!.
    /J

    SvaraRadera
  2. Action, känns svårt. I vårt ISS, fick jag släppa systemet (MUA) för att få någon fart alls på det hela.

    Ska tänka vidare och återkomma.

    SvaraRadera