lördag 21 februari 2009

Stämning vid Mahanji-oasen

Projekt Lubau fortsätter rulla på rejält nu när jag kommit över min perspirationströskel. Lägger upp ännu en stämningstext som är ofullständig, det vill säga ett pågående arbete. Hoppas det passar er Coriolisfans.

Ni står framför den vackra karavanseraljen mitt i Mahanji by. Runt er verkar kommersen vara i full gång. I små stånd säljs grönsaker, frukt, tyger, mattor, små figurer och allehanda krimskrams. Runt stånden står män och kvinnor i luftiga kaftaner eller tättsittande svarta termostatiska dräkter. Kring dem leker små barn, bräkande getter, och allehanda byrackor. En man spatserar förbi med en gigantisk dromedon i släptåg. Doften av kryddor, kawah, sötaste tabak och ljuvlig kebab slingrar sig mellan stånden. En grupp vackra kvinnor tilldrar sig allas uppmärksamhet, busvisslingar hörs och man kan ana flörtiga leenden bakom flortunna slöjor i vackra färger. ”Det är kurtisaner, från Drömmarnas Brunn”, viskar er guide, den lilla bleka pojken Arwad från kantinan. Han avbryts av mullret från en gigantisk petroleumlastare som tornar upp sig när den passerar i maklig takt mot rymdhamnen. Men inte ens den kan skymma Kuas gigantiska skiva på himlen.

6 kommentarer:

  1. Grymt Kosta!

    Verkligen trevligt att få ta del av nytt material på Coriolisfronten. Det där slår an helt rätt stämning.

    SvaraRadera
  2. Ja, tror jag fick stämningen men ser så här i efterhand att det måste ändras lite. Allt är nämligen gigantiskt -dromedonen, petroleumlastaren och solskivan. Men det är ju poängen med ett arbete under utveckling, att fila till sånt.

    Ser fram emot att spela det med "oss".

    SvaraRadera
  3. Det här verkar kunna bli hur bra som helst kosta, ser fram emot att hålla den tryckta boken i min hand.

    SvaraRadera
  4. Jag ser verkligen också fram mot det. Den första delen är som sagt helt färdig och levererad till Järnringen med kartförslag samt bildbeskrivningar.
    Del II verkar bli lngre än del I med nya regler och mer mörka mystiska krafter.

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med. Fina stämningstexter. Blir sugen på att inhandla spelet, men jag har ju en del annat på gång så det får vänta...

    annars tittade jag lite på Cold City, som du tipsade om, och det verkar ju riktigt bra! Men, även det får vänta lite, får se om jag inhandlar några spel när jag åker över till New York framöver.

    SvaraRadera
  6. Kul att ni gillar det! Angående Cold City så finns det en ny version med mer slimmade regler. Använd den!

    Coriolis tror jag på, lite mer produkter behövs bara.

    SvaraRadera