lördag 14 februari 2009

Från Inspiration till Perspiration

Det är dags för en liten uppdatering på Projekt Lubau. Har för någon vecka sedan gjort klart akter och scenindelningen, samt lagt grunden för de tre olika miljöer och koncept som ska finnas i akt 2. Det känns himla bra, men som Mattias Lilja nyligen skrev till mig, nu går man från inspiration till perspiration. Att lägga grunderna är alltid enkelt men att sen skriva brödtexten är det som tar tid. Om jag minns tillbaka på del I så hände det mycket när jag skrev ihop brödtexten, nya idéer dök upp och jag ändrade en hel del. En del som jag klippte bort, till exempel de Hemlighetsfulla Vandrarna i Kerahanas sandöken, kommer in i del II istället.
Under tiden som jag skrivit har jag också dragit inspiration i sätt att lägga upp scenarion från framför allt I Stadens Skugga till Mutant - Undergångens Arvtagare, även om jag inte är i närheten av det ”orälsade” upplägget. Dessutom har uppslag som är mer postcyberpunk eller transhumanistiska fått fäste. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar